Ezt is olvasd el: Edelény és a L'Huillier–Coburg kastély: Észak-Magyarország legimpozánsabb barokk kastélyának története Megnézem >
Marketing
Üzlet

Zero-click keresések és a Google jövője: kihívások a SEO szakemberek előtt

A vállalkozásod megjelenik a Google-ben, mégsem kattint rá senki. Nem csak azért, mert nem jó a tartalmad, hanem mert a válasz már ott van a találati oldalon.
Ez valós probléma és minél hamarabb célszerű megoldani.

A kereső, ahol már nem kell kattintani

A Google célja egyszerű: minél gyorsabban választ adni a keresők kérdéseire. Ennek következményeként ma már egyre több olyan keresési találat jelenik meg, ahol a felhasználó úgy kapja meg az információt, hogy nem is kell elhagynia a keresőt.

Időjárás-előrejelzés, nyitvatartás, útvonal, definíciók, árfolyamok, gyakori kérdések – ezek mind ott virítanak az első oldalon, sőt, sokszor még egy kártyaszerű kiemelés is segíti a gyors válaszadást. Ez a jelenség az úgynevezett zero-click search: amikor a felhasználó anélkül tájékozódik, hogy rákattintana bármelyik találatra.

És bár ez a felhasználóknak kényelmes, a vállalkozások számára komoly kihívást jelent. Hiszen egy jól megírt blogcikk is elveszhet a Google felületén belül – anélkül, hogy eljutna a látogatókhoz.

Miért kihívás a zero-click a tartalomkészítőknek?

A klasszikus SEO célja mindig is az volt, hogy minél több kattintást generáljunk a találati oldalról. Most viszont egyre több esetben történik az, hogy a Google kivesz egy részletet az oldalunkból, megjeleníti saját felületén, de a felhasználónak nincs oka átkattintania a mi lapunkra.

Ez azt jelenti, hogy:

  • csökkenhet az oldalra érkező forgalom,
  • kevesebb konverzió jön a weboldalról,
  • nehezebb mérni a valós érdeklődést,
  • és nehezebb újra elérni a látogatót (pl. remarketing kampányban).

Eközben a felhasználók elégedettek – ők gyors válaszokat kapnak, és ezt a Google tudatosan építi. A kérdés az: hogyan alkalmazkodhatunk ehhez vállalkozóként vagy marketingesként?

Hogyan reagálhatsz a zero-click keresésekre?

1. Gondolkozz márkában, ne csak kattintásban

Ha a Google úgyis megjeleníti a választ, akkor legalább a te márkád neve jelenjen meg mellette. Ez már önmagában is építi az ismertséged, még akkor is, ha nem kattintanak át az oldalra.

Ehhez érdemes úgy írni a tartalmad, hogy:

  • rövid, egyértelmű válaszokat tartalmazzon (ezeket veszi át a Google),
  • a márkaneved vagy weboldalad is szerepeljen a válaszon belül,
  • legyen benne karakter – ne gépies, hanem stílusos, könnyen megjegyezhető.

2. Készülj strukturált tartalommal

A Google kiemelt kivonatai és egyéb elemei strukturált adatokat használnak. Ezért technikai szinten is fontos a felkészülés:

  • Készíts ,,Gyakran feltett kérdések” szekciót az oldalaidon és válaszold is meg őket
  • Törekedj a világos tartalomhierarchiára: címsorok, listák, bekezdések, kiemelések.

Ezzel növeled annak esélyét, hogy a Google téged emeljen ki a találati oldalakon – akár anélkül, hogy a felhasználó kattintana, de mégis hozzád kapcsolja az információt.

3. Ne csak a Google-ra építs – erősítsd a közvetlen csatornáidat

Mivel a kereső egyre több forgalmat elvesz, fontos, hogy legyenek más csatornáid is:

  • Építs email listát, amit te irányítasz, nem egy algoritmus.
  • Legyen jelen a márkád social platformokon, ahol közvetlenül tudsz kommunikálni.
  • Használd a Pinterestet – ez is keresőként működik, de más logikával

Minél több felületen vagy jelen, annál kevésbé függsz egyetlen csatorna algoritmusától.

A SEO nem halott – csak okosabb lett

A zero-click korszak nem azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálásnak vége – épp ellenkezőleg. Soha nem volt még ennyire fontos, hogy tartalmilag és technikailag is tudatosan építsd a jelenléted. A cél ma már nem feltétlenül a kattintás, hanem az, hogy ott legyél, amikor a felhasználó keres – még akkor is, ha nem megy át a weboldaladra.

Ha a válasz nálad van, a Google is megtalál – csak gondoskodj róla, hogy a te neveddel kapcsolják össze.

Nem vagy biztos benne, hogyan írj olyan tartalmat, amit a Google kiemel?
Segítünk felépíteni egy zero-click-re optimalizált tartalomstratégiát – úgy, hogy ne veszíts, hanem nyerj vele.


< Vissza