Ezt is olvasd el: Adatgyűjtés okosan – így küldj személyre szabott marketing üzeneteket, amit a vendégeid tényleg szeretni fognak Megnézem >
Fotó/videó
Marketing
Üzlet
Vállalkozás

Instagram mint marketingeszköz: Hogyan készíts szállásodról olyan fotókat, amelyek valóban foglalásokat hoznak?

Az Instagram ma már sokkal több, mint egy hely, ahol cuki macskás képeket posztolunk vagy a reggelinket fotózzuk le. Ha szálláshelyed van, akkor egy igazi aranybánya lehet számodra – de csak akkor, ha tudod, hogyan kell használni!

Gondolj bele: az emberek utazás előtt kutakodnak, álmodoznak, és a vizuális tartalom hatására döntenek. Szóval ha az Instagramod tele van ütős, foglalásra csábító képekkel, máris előnyben vagy a konkurenciával szemben. De hogyan készíts olyan fotókat, amelyek nemcsak szépek, hanem tényleg vendégeket hoznak? Na, erről lesz most szó!

Fotók, amelyek valóban foglalásokat hoznak.

1. Az első benyomás mindent visz – avagy a hero shot ereje

Képzeld el: egy utazni vágyó görgeti az Instát, keresgél, inspirálódik… és bumm, egyszer csak megakad a szeme egy fotón. Ha az a fotó a TE szállásodról készült, és már ránézésre is WOW-hatást kelt, akkor nyert ügyed van!

Hogyan készíts hero shotot?

  • Használj természetes fényt! Az aranyóra (napkelte és napnyugta környékén) a legjobb barátod.
  • Gondolkodj úgy, mint egy vendég: mi az a részlet, amitől tényleg szerelembe esnek a helyeddel?
  • Érdemes profi fotóst hívni – ha egyszer jól megcsinálod, hosszú távon megtérül.

2. A képeid meséljenek egy történetet!

Senki sem akar egy üres szobát bámulni, még ha az a legszebb hotel is a világon. Az emberek élményeket akarnak! Képzeld el, hogy a leendő vendégeid egy történet főszereplői – a te dolgod, hogy megmutasd nekik, milyen csodálatos fejezet vár rájuk a szállásodon.

Tippjeink:

  • Egy sorozatképes poszt például: „Így telik egy nap nálunk” – reggeli a teraszon, délutáni pihenés a medencében, esti borozás a kandallónál.
  • Ne félj embereket szerepeltetni a képeken! Egy kézben tartott kávéscsésze, egy láb, ami egy függőágyból lóg ki – mind segítenek abban, hogy a néző belehelyezze magát a jelenetbe.
  • Videó is jöhet! Egy mini room tour vagy egy time-lapse a naplementéről extra figyelmet hozhat.

3. Legyen Instagram-kompatibilis a szállásod!

Ha a helyed jól néz ki a való életben, az már fél siker. De ha Instagram-kompatibilis, akkor az emberek önként és dalolva reklámoznak neked!

Mitől lesz egy hely Instagrammable?

  • Egy ikonikus dekorációs elem, egy színes fal, egy vintage fotel, egy neonfelirat – ami kiemelkedik és egyedi!
  • Egy mutatós reggeli vagy koktél, ami már önmagában megér egy posztot.
  • Kényelmes, otthonos hangulat – a vendégek olyan képeket szeretnek megosztani, amik azt sugallják: „Én is itt akarok lenni!”

4. A színek és filterek pszichológiája – avagy milyen érzést kelts a fotóiddal?

Tudtad, hogy a színek óriási hatással vannak a döntéseinkre? Egy jól megválasztott színvilág akár a foglalások számát is növelheti!

Melyik szín mit üzen?

  • A meleg árnyalatok (bézs, arany, fa tónusok) otthonosságot sugallnak.
  • A kékek és zöldek a nyugalom érzését keltik – tökéletes wellness és természetközeli helyekhez.
  • A pasztellszínek és világos árnyalatok letisztultságot és prémium érzetet adnak.

Pro tipp: ne ess túlzásba a filterekkel! A túlzott szerkesztés sokszor elriaszthatja a követőket. Az emberek az élethű, természetes képeket szeretik!

Ne hagyd üresen a képaláírásokat.

5. A szöveg is számít – ne hagyd üresen a képaláírásokat!

A kép behozza a vendégeket, de a szöveg segít meggyőzni őket. Egy jó caption nemcsak leírja, hogy mi van a fotón, hanem érzelmet kelt és cselekvésre ösztönöz!

Példák ütős képaláírásokra:

  • „Itt ébrednél holnap reggel? Csak egy kattintás, és máris a tiéd lehet ez az élmény!”
  • „Taggeld be azt, akivel a legszívesebben elutaznál ide!”
  • „Ez a kilátás a valóságban még szebb… Foglalj most, és tapasztald meg személyesen!”

6. Hashtag-stratégia: így érj el még több embert

Ne csak random dobálj be pár hashtaget – legyen benne stratégia! Kombináld a népszerű és specifikus címkéket.

Használható hashtagek:

  • Népszerű: #LuxuryStay #HiddenGem #TravelMore #DreamDestination
  • Helyspecifikus: #BudapestStay #LakeBalaton #TihanyRetreat
  • Egyedi: Használj saját brand hashtaget! Pl.: #YourHotelName

7. Ne feledd a videókat és a vendégértékeléseket sem!

A statikus képek mellett egyre népszerűbbek a mozgó tartalmak. Egy jól megkomponált Reels vagy egy IG Story sorozat rengeteg embert érhet el organikusan!

És ne hagyd ki a vendégeidet sem! A legjobb reklám, ha ők maguk mesélnek rólad. Posztold ki az értékeléseiket, oszd meg a nálad készült képeiket, és köszönd meg nekik!

Zárásként: Ne csak posztolj – stratégiailag építsd az Instagramod!

Az Instagram lehet a vizuális névjegykártyád, de akár egy teljes értékű foglalási motor is, ha tudatosan használod.

Most rajtad a sor: készítsd el a tökéletes Instagram-fotóidat, töltsd meg a naptáradat foglalásokkal és, ha profi támogatásra van szükséged, bízd ránk, a Onemediára!

< Vissza