Ezt is olvasd el: Facebook vélemények kérése és kezelése: Stratégia a pozitív visszajelzések növelésére Megnézem >
Marketing
Üzlet
Vállalkozás

Hogyan építs zárt Facebook-közösséget, ami újra és újra visszahozza a vendégeket?

A közösségépítés az egyik legerősebb eszköz, ha szeretnéd, hogy az ügyfeleid ne csak egyszer vásároljanak vagy látogassanak el hozzád, hanem folyamatosan visszatérjenek. Egy jól felépített zárt Facebook-csoport tökéletes erre, hiszen nemcsak egy hely, ahol információt oszthatsz meg, hanem egy élő, aktív közösség, ahol az emberek valóban kötődnek hozzád és a márkádhoz.

De hogyan érheted el, hogy a csoportod ne egy legyen a sok közül, hanem egy izgalmas, pezsgő közösség, ahol az emberek jól érzik magukat és vissza is akarnak térni?

Facebook zárt közösség.

1. Teremts exkluzivitást – érezze mindenki, hogy különleges helyre csatlakozik!

Az emberek szeretnek olyan dolgokhoz tartozni, ami nem elérhető mindenki számára. Ha a csoportod zárt és kizárólagos előnyöket biztosít, az sokkal vonzóbbá teszi.

Mit adhatsz a tagoknak?
-Titkos akciókat és kedvezményeket, amiket máshol nem érhetnek el
– Elsőként értesülhetnek az újdonságokról, eseményekről
-Bennfentes tartalmakat, kulisszatitkokat, amelyeket csak a csoportban osztasz meg

Ha ezt jól kommunikálod, a belépésnek értéke lesz, és az emberek aktívabban részt vesznek a közösségben.

2. Tedd interaktívvá – a közösség akkor működik, ha a tagok is beszélgetnek!

Senki sem akar egy olyan csoportban lenni, ahol csak te beszélsz. Ha a tagok nem érzik, hogy hozzászólhatnak, előbb-utóbb inaktívvá válik a közösség.

Mit tehetsz azért, hogy az emberek valóban bekapcsolódjanak?
-Tegyél fel kérdéseket! (Pl.: „Melyik termékünket használjátok a leggyakrabban?”)
-Kérd meg őket, hogy osszanak meg fotókat, véleményeket
– Indíts szavazásokat – hagyd, hogy ők is beleszóljanak a döntésekbe!

A lényeg, hogy ne csak posztolj, hanem beszélgess is a tagokkal. Ha érzik, hogy számít a véleményük, sokkal aktívabbak lesznek.

Építs valódi közösséget, ne csak egy reklámfelületet!

3. Jutalmazd az aktív tagokat – így lesz még erősebb a közösség

Az emberek szeretik, ha elismerik a részvételüket. Ha valaki rendszeresen hozzászól, megoszt tartalmat vagy segít másoknak, értékeld ezt valamilyen módon!

– Küldhetsz nekik egy kis meglepetést vagy kupont
– Kiemelheted őket egy „Hónap tagja” posztban
-Egyszerűen csak mondj nekik köszönetet egy kommentben

Ezzel azt mutatod, hogy figyelsz rájuk, és szívesen látod az aktivitásukat, így egyre többen fognak bekapcsolódni.

Építs valódi közösséget, ne csak egy reklámfelületet!

Egy jól működő zárt Facebook-csoport nem arról szól, hogy állandóan eladj, hanem arról, hogy kapcsolatot építs a tagjaiddal. Ha azt érzik, hogy itt valódi értéket kapnak, szívesen maradnak és akár másokat is meghívnak.

Ha még nincs ilyen csoportod, itt az ideje belevágni! Ha már van, figyelj rá, hogy valóban élő, interaktív közösség legyen. Ha jól csinálod, a tagok nemcsak visszatérnek hozzád, hanem a legjobb reklámhordozóiddá is válnak.

Te hogy látod? Van már saját Facebook-közösséged, vagy most tervezed elindítani? Írd meg kommentben!

< Vissza