Ezt is olvasd el: Hangalapú keresés és AI asszisztensek: Hogyan optimalizáld tartalmad? Megnézem >
Marketing
Üzlet
Vállalkozás

Google Cégem profil optimalizálása vendéglátóhelyeknek: Ingyenes forgalomnövelés lépésről lépésre

A mai vendég első lépése nem a bejárat felé vezet, hanem a Google-keresőbe. „Étterem a közelben”, „legjobb pizzázó Budapesten”, „tokaji borbár nyitvatartás” – ismerősek ezek a keresések? A jó hír az, hogy a Google Cégprofil (régi nevén Google Cégem) épp ezekre ad választ – ha jól van beállítva.

Ráadásul teljesen ingyenes, és elképesztő hatással lehet az étterem, kávézó vagy bár forgalmára. A keresések során megjelenő információk alapján a vendégek gyakran már döntést is hoznak, és ha nem te vagy ott, vagy nem jól nézel ki, egyszerűen mást választanak.

Ez a bejegyzés lépésről lépésre segít abban, hogy kihozd a maximumot a Google jelenlétedből.

Google Cégprofil.

Mi az a Google Cégprofil?

A Google Cégprofil az a kis információs doboz, amit akkor látsz, ha egy cégre vagy szolgáltatásra keresel rá a Google-ben vagy a Térképen. Itt jelenik meg a vállalkozás neve, címe, nyitvatartása, fotói, értékelései, link a weboldalra, menüre, foglalásra – gyakorlatilag a digitális kirakatod.

És ami még fontosabb: ez a profil beavatkozás nélkül is megjelenik rólad – vagyis ha nem te kezeled, mások (pl. vendégek vagy Google-felhasználók) töltik fel az infókat, amik gyakran pontatlanok vagy hiányosak.

1. Lépj be és igényeld a profilodat

Ha még nincs hozzáférésed, látogass el ide: https://www.google.com/business/

Itt hozzáadhatod az éttermedet, vagy igényelheted az irányítást, ha már létezik a profil. A Google postai úton vagy telefonon keresztül igazolja, hogy tényleg te vagy a tulajdonos.

Fontos: mindig a hivatalos Google-fiókoddal kezeld a profilt, és ha több éttermed van, külön profilt hozz létre mindegyiknek.

2. Töltsd ki minden mezőt – ez alap

  • Név – pontosan úgy, ahogy a táblán, étlapon szerepel
  • Cím – térképen jól behatárolva, ha lehet, ellenőrizd Street View-n is
  • Nyitvatartás – frissítsd ünnepnapokon is!
  • Telefonszám – működő, helyi szám
  • Weboldal – ha van menü vagy foglalási oldal, azt is linkeld
  • Kategória – pl. „étterem”, „kávézó”, „borbár”, „pizzaétterem” – minél specifikusabb, annál jobb

A Google a teljesen kitöltött profilokat előrébb sorolja. Egyszerű matek: ha több információd van, többször jelensz meg keresésre.

3. Használj profi fotókat – mert a szem dönt

A profilodban megjelenő képek nagyobb hatással vannak a vendég döntésére, mint bármi más. Ha nincs fotód, vagy elavult, homályos képek vannak fent, elveszíted a versenyt.

Tölts fel:

  • Enteriőrt – nappali és esti hangulatban
  • Ételeket, italokat – frissen, étvágygerjesztően
  • A csapatról – emberi arcokat is mutass
  • Külső képet az étteremről – segít a megtalálásban

A képek rendszeres frissítése aktivitást mutat – ez is segíti a rangsorolást.

4. Kezeld az értékeléseket – és válaszolj rájuk!

A vendégek véleménye ma már szinte erősebb, mint egy reklám. A Google-on megjelenő csillagozás és vélemények alapvetően befolyásolják a döntést.

Tipp:

  • Köszönd meg a pozitív értékeléseket – ez emberközelivé tesz.
  • A negatív véleményekre nyugodtan, kulturáltan, segítő szándékkal válaszolj.
  • Kérd meg elégedett vendégeidet, hogy hagyjanak értékelést – akár egy QR-kóddal az asztalon.

A Google különösen kedveli a gyakran frissülő, aktív értékelési profilokat.

5. Használj bejegyzéseket és eseményeket

Kevesen tudják, de a Google Cégprofilban posztolni is lehet! Olyan, mint egy miniatűr Facebook vagy Instagram hírfolyam – de a keresési eredmények közt jelenik meg.

Tölts fel hetente vagy kéthetente:

  • Akciókat
  • Napi ajánlatokat
  • Híreket (pl. új étel, élőzene, rendezvény)
  • Foglalási lehetőséget

Minden ilyen poszt lehetőséget ad arra, hogy előbb jelenj meg a helyi keresésekben.

6. Ne feledd a „Kérdések és válaszok” részt sem

A profilodon van egy szekció, ahol mások kérdezhetnek – és sajnos mások válaszolhatnak is. Itt te is írhatsz kérdést és választ rá, hogy megelőzd a félreértéseket.

Például:

  • „Van vegetáriánus opció?” – Igen, heti 2-3 fogás is.
  • „Foglalás szükséges?” – Hétvégén erősen ajánlott.

Ez egy kiváló lehetőség, hogy kulcsszavas tartalmat is elhelyezz a profilodon.

Analitika ellenőrzése.

7. Ellenőrizd rendszeresen az analitikát

A Google Cégprofil statisztikát ad arról, hányan keresték az éttermed nevét, hányan látták a fotóidat, hányan kattintottak a térképre, hívtak fel, vagy kértek útvonaltervet.

Ez egy valódi forgalommérő eszköz, amivel látod, hogy javul-e a megjelenésed, és mennyire eredményes a profilod optimalizálása.

Sokan fizetnek hirdetésekért, szórólapokért, plakátokért – miközben a Google Cégprofil az egyik leghatékonyabb eszköz, és ingyenes. Egy jól karbantartott profil új vendégeket hoz, több asztalfoglalást eredményez, és javítja az online hírnevedet.

< Vissza