A mai vendég első lépése nem a bejárat felé vezet, hanem a Google-keresőbe. „Étterem a közelben”, „legjobb pizzázó Budapesten”, „tokaji borbár nyitvatartás” – ismerősek ezek a keresések? A jó hír az, hogy a Google Cégprofil (régi nevén Google Cégem) épp ezekre ad választ – ha jól van beállítva.
Ráadásul teljesen ingyenes, és elképesztő hatással lehet az étterem, kávézó vagy bár forgalmára. A keresések során megjelenő információk alapján a vendégek gyakran már döntést is hoznak, és ha nem te vagy ott, vagy nem jól nézel ki, egyszerűen mást választanak.
Ez a bejegyzés lépésről lépésre segít abban, hogy kihozd a maximumot a Google jelenlétedből.

Mi az a Google Cégprofil?
A Google Cégprofil az a kis információs doboz, amit akkor látsz, ha egy cégre vagy szolgáltatásra keresel rá a Google-ben vagy a Térképen. Itt jelenik meg a vállalkozás neve, címe, nyitvatartása, fotói, értékelései, link a weboldalra, menüre, foglalásra – gyakorlatilag a digitális kirakatod.
És ami még fontosabb: ez a profil beavatkozás nélkül is megjelenik rólad – vagyis ha nem te kezeled, mások (pl. vendégek vagy Google-felhasználók) töltik fel az infókat, amik gyakran pontatlanok vagy hiányosak.
1. Lépj be és igényeld a profilodat
Ha még nincs hozzáférésed, látogass el ide: https://www.google.com/business/
Itt hozzáadhatod az éttermedet, vagy igényelheted az irányítást, ha már létezik a profil. A Google postai úton vagy telefonon keresztül igazolja, hogy tényleg te vagy a tulajdonos.
Fontos: mindig a hivatalos Google-fiókoddal kezeld a profilt, és ha több éttermed van, külön profilt hozz létre mindegyiknek.
2. Töltsd ki minden mezőt – ez alap
- Név – pontosan úgy, ahogy a táblán, étlapon szerepel
- Cím – térképen jól behatárolva, ha lehet, ellenőrizd Street View-n is
- Nyitvatartás – frissítsd ünnepnapokon is!
- Telefonszám – működő, helyi szám
- Weboldal – ha van menü vagy foglalási oldal, azt is linkeld
- Kategória – pl. „étterem”, „kávézó”, „borbár”, „pizzaétterem” – minél specifikusabb, annál jobb
A Google a teljesen kitöltött profilokat előrébb sorolja. Egyszerű matek: ha több információd van, többször jelensz meg keresésre.
3. Használj profi fotókat – mert a szem dönt
A profilodban megjelenő képek nagyobb hatással vannak a vendég döntésére, mint bármi más. Ha nincs fotód, vagy elavult, homályos képek vannak fent, elveszíted a versenyt.
Tölts fel:
- Enteriőrt – nappali és esti hangulatban
- Ételeket, italokat – frissen, étvágygerjesztően
- A csapatról – emberi arcokat is mutass
- Külső képet az étteremről – segít a megtalálásban
A képek rendszeres frissítése aktivitást mutat – ez is segíti a rangsorolást.
4. Kezeld az értékeléseket – és válaszolj rájuk!
A vendégek véleménye ma már szinte erősebb, mint egy reklám. A Google-on megjelenő csillagozás és vélemények alapvetően befolyásolják a döntést.
Tipp:
- Köszönd meg a pozitív értékeléseket – ez emberközelivé tesz.
- A negatív véleményekre nyugodtan, kulturáltan, segítő szándékkal válaszolj.
- Kérd meg elégedett vendégeidet, hogy hagyjanak értékelést – akár egy QR-kóddal az asztalon.
A Google különösen kedveli a gyakran frissülő, aktív értékelési profilokat.
5. Használj bejegyzéseket és eseményeket
Kevesen tudják, de a Google Cégprofilban posztolni is lehet! Olyan, mint egy miniatűr Facebook vagy Instagram hírfolyam – de a keresési eredmények közt jelenik meg.
Tölts fel hetente vagy kéthetente:
- Akciókat
- Napi ajánlatokat
- Híreket (pl. új étel, élőzene, rendezvény)
- Foglalási lehetőséget
Minden ilyen poszt lehetőséget ad arra, hogy előbb jelenj meg a helyi keresésekben.
6. Ne feledd a „Kérdések és válaszok” részt sem
A profilodon van egy szekció, ahol mások kérdezhetnek – és sajnos mások válaszolhatnak is. Itt te is írhatsz kérdést és választ rá, hogy megelőzd a félreértéseket.
Például:
- „Van vegetáriánus opció?” – Igen, heti 2-3 fogás is.
- „Foglalás szükséges?” – Hétvégén erősen ajánlott.
Ez egy kiváló lehetőség, hogy kulcsszavas tartalmat is elhelyezz a profilodon.

7. Ellenőrizd rendszeresen az analitikát
A Google Cégprofil statisztikát ad arról, hányan keresték az éttermed nevét, hányan látták a fotóidat, hányan kattintottak a térképre, hívtak fel, vagy kértek útvonaltervet.
Ez egy valódi forgalommérő eszköz, amivel látod, hogy javul-e a megjelenésed, és mennyire eredményes a profilod optimalizálása.
Sokan fizetnek hirdetésekért, szórólapokért, plakátokért – miközben a Google Cégprofil az egyik leghatékonyabb eszköz, és ingyenes. Egy jól karbantartott profil új vendégeket hoz, több asztalfoglalást eredményez, és javítja az online hírnevedet.